خدمات آب، فاضلاب و مواد شیمیایی

شرکت کیمیاب کویر (کمپین مبارزه با بحران بی آبی قطره زلال)

خدمات آب، فاضلاب و مواد شیمیایی

شرکت کیمیاب کویر (کمپین مبارزه با بحران بی آبی قطره زلال)

سیستم تبادل یونی کاهش

سیستم تبادل یونی کاهش (IX)
رزین‌های تبادل یونی به منظور جانشین کردن یون‌های آب همانند کلسیم و منیزیم با یون سدیم و یا گروه های H+ و OH- مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. رزین‌های تازه شامل یون سدیم و گروه های H+ و OH- به شکل فعال می‌باشند. این رزین‌ها در تماس با محلول حاوی یون های مثبت و منفی آب با آنها واکنش داده و یون های آب را با گروه های گفته شده جایگزین می کنند. بر اساس نوع واکنش جانشینی رزین های تبادل یونی به گروه های مختلفی تقسیم می شوند.

1.  سیستم های تولید آب دمین
این رزین های تبادل یونی دارای بارهای مثبت و منفی هستند و حاوی گروه های OH- و H+ می باشند و تمام یون های موجود در آب را جذب می کنند. نتیجه این فرآیند حذف همه یون های آب و محصول نهائی آب خالص بدون یون خواهد بود.

2. رزین های حذف نیترات
یون های نیترات نسبت به سایر آنیون های موجود در آب سخت تر حذف می گردند. استفاده از رزین های معمول حذف آنیون ها برای حذف نیترات باعث می شود که بقیه یون های مفید آب نیز حذف گردند. با توجه به مشکلاتی که نیترات بر روی سلامتی دارد و مشکلات حذف آن رزین های مخصوصی برای حذف این یون به وجود آمده اند. این رزین ها به راحتی مقدار قابل توجهی از نیترات را حذف می کنند.

مزایای رزین ها
    امکان حذف کامل یون ها تا EC برابر صفر
     حذف یون های بسیار خطرناک مانند نیترات و ....
     امکان حذف انتخابی یون ها در جاهائی که نیاز است تنها یک یون خاص حذف گردد.

برای ورود به سایت اصلی ما , آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید:


www.kimiabkavir.com

سیستم تزریق مواد شیمیایی

سیستم  تزریق مواد شیمیایی


به منظور کارکرد بهینه دستگاه RO نیاز است که در مراحل مختلف تصفیه مواد شیمیایی برای بهبود تصفیه تزریق شود. برای تزریق این مواد، معمولا از یک مخزن و پمپ تزریق به همراه شاسی، میکسر و لوازم جانبی استفاده می‌گردد. ظرفیت هر مخزن بر حسب میزان آب در حال تصفیه و میزان نیاز به ماده شیمیایی و تعداد روزهای ماندگاری محلول تعیین می‌شود. در سیستم‌های اسمز معکوس مهمترین سیستم‌های تزریق عبارتند از:


تزریق آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است که معمولا در سیستم های RO تزریق می گردد. هر دستگاه اسمز معکوس نیاز به یک سیستم تزریق از این نوع دارد. این ماده باعث افزایش حلالیت ذرات محلول شده و در نتیجه امکان رسوب آنها در سطح غشا RO را کاهش می دهد. کاهش میزان رسوب برای عملکرد بهتر دستگاه ضروری می باشد.


هیپوکلرید سدیم/ کلسیم

با توجه به اینکه آب‌های تصفیه نشده دارای مقداری آلودگی میکروبی می باشند و این آلاینده ها توسط سیستم های پیش تصفیه حذف نمی گردند لذا لازم است که آب قبل از ورود به دستگاه RO ضد عفونی شود. در سیستم های RO کم هزینه ترین روش ضد عفونی استفاده از کلر آزاد می باشد. در صورتی که بار آلودگی به سطح فیلتر شنی برسد در آنجا به شدت تکثیر می شود و زمانی که این آلودگی به روی فیلتر RO برسد غشا را به عنوان منبع غذائی مصرف کرده و باعث نابودی آن می شود. گرفتگی میکروبی یکی از شایع ترین گرفتگی های غشاهای پلی آمید می باشد.


سیستم تزریق SMBS

SMBS یک ماده خنثی کننده است که برای کاهش پتانسیل شیمیائی استفاده می شود. مواد اکسید کننده معمولا وقتی وارد غشای RO شوند با آن واکنش داده و در نتیجه باعث از بین رفتن آن می شوند. موادی مانند کلر و ازن که اکسید کننده های قوی هستند در صورت استفاده در آب ورودی باید قبل از رسیدن به غشا RO حذف شوند. این حذف تنها با کمک محلول SMBS امکان پذیر است و به همین خاطر زمانی که برای ضدعفونی آب ورودی از یکی از روش های اکسیداسیون و یا کلر استفاده شود در مراحل بعدی واحد تزریق SMBS نیز به سیستم اضافه می گردد.


سیستم تزریق اسید 

آب ورودی به RO بهتر است که درای pH خنثی و یا مقداری اسیدی باشد. این کار باعث افزایش حلالیت یون ها شده و در نتیجه میزان گرفتگی غشا را کاهش می دهد. در ابتدای خط معمولا یک واحد تزریق اسید کلریدریک و یا سولفوریک به این منظور تعبیه می گردد تا میزان pH را در محدوده مناسب نگه دارد.


برای ورود به سایت اصلی ما , آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید:


www.kimiabkavir.com

درباره میکرو فیلتراسیون

میکروفیلتراسیون یکی از فرایندهای مهم غشایی می‌باشد که نیروی محرکه آن اختلاف فشار است. این روش برای جداسازی ذرات ۲/۰ الی ۲۰ میکرون به کار می‌رود.دراین روش معمولاً مواد معلق کلوئیدی جدا می‌شود و مواد حل شده و ذرات ماکرو مولکول عبور می‌کند. از این روش برای جداسازی باکتریها، مواد معلق و مواد پلیمری استفاده می‌شود.


برای ورود به سایت اصلی ما , آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید:


www.kimiabkavir.com

میکرو فیلتراسیون

میکرو فیلتراسیون

فیلترهای کارتریج معمولا مستقیماَ برای پیش تصفیه RO قبل از واحد اصلی استفاده می شوند. این فیلترها برای جلوگیری ازورود رزین‌ها و مدیاهایی که از سطح فیلترهای پیش تصفیه جدا شده اند به داخل RO می باشند. 


این ذرات می‌توانند به شفت و پروانه پمپ ها آسیب برسانند، همچنین ممکن است با رسیدن به سطح غشاRO آن را بلاک کرده و مانع عبور جریان شوند. کارتریج فیلترها همچنین برای حذف ذرات ریزی که ممکن است تا لایه های زیرین RO نیز نفوذ کنند استفاده می شود. این فیلترها برای کاهش کدورت و حذف SDI و ذرات معلق مناسب نمی باشند. اندازه حفرات کارتریج فیلترها 5 میکرون می باشد که این اندازه بسیار بزرگتر از مقداری است که برای حذف کدورت و SDI لازم است.


معمولا کارتریج های 1 تا 3 میکرون برای حذف ذرات کلوئیدی سیلیس و سیلیس های فلزی موجود در آب استفاده می شوند ولی آنها بسیار سریع گرفته می شوند بنابراین لازم است که به سرعت تعویض گردند. این خود سبب افزایش هزینه بهره بردادی برای سیستم می شود به علت قیمت محصوص و هزینه های تعویض آن. بعلاوه کارتریج فیلترها در طول های 10 اینچی ساخته می شوند و می توانند تا 4 تا 10 اینچ یا به قولی 40 اینچ طول داشته باشند.


برای RO معمولا از کارتریج های دارای قطر 5/2 اینچ استفاده می شوند. تعداد کارتریج ها بر اساس مقدار جریان تعیین می شود. مشخصات طراحی برای هر 10 اینچ با قطر 5/2 اینچ حدود gpm5 ( 2/1 متر مکعب در ساعت)را اعلام می کند. برای مثال زمانی که مقدار جریان ورودی gpm 200 باشد تعداد کارتریج ها باید 10 عدد 40 اینچ باشد. کارتریج فیلترها معمولا در داخل محفظه های استیل قرار می گیرند. بزرگترین محفظه های استیل استاندارد دارای 21 عدد فیلتر 40 اینچ می باشد. این هوزینگ می تواند دبی تاgpm 420 را از خود عبور دهد.


برای ورود به سایت اصلی ما , آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید:


www.kimiabkavir.com