خدمات آب، فاضلاب و مواد شیمیایی

شرکت کیمیاب کویر (کمپین مبارزه با بحران بی آبی قطره زلال)

خدمات آب، فاضلاب و مواد شیمیایی

شرکت کیمیاب کویر (کمپین مبارزه با بحران بی آبی قطره زلال)

سیستم تزریق مواد شیمیایی

سیستم  تزریق مواد شیمیایی


به منظور کارکرد بهینه دستگاه RO نیاز است که در مراحل مختلف تصفیه مواد شیمیایی برای بهبود تصفیه تزریق شود. برای تزریق این مواد، معمولا از یک مخزن و پمپ تزریق به همراه شاسی، میکسر و لوازم جانبی استفاده می‌گردد. ظرفیت هر مخزن بر حسب میزان آب در حال تصفیه و میزان نیاز به ماده شیمیایی و تعداد روزهای ماندگاری محلول تعیین می‌شود. در سیستم‌های اسمز معکوس مهمترین سیستم‌های تزریق عبارتند از:


تزریق آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت مهمترین ماده شیمیایی است که معمولا در سیستم های RO تزریق می گردد. هر دستگاه اسمز معکوس نیاز به یک سیستم تزریق از این نوع دارد. این ماده باعث افزایش حلالیت ذرات محلول شده و در نتیجه امکان رسوب آنها در سطح غشا RO را کاهش می دهد. کاهش میزان رسوب برای عملکرد بهتر دستگاه ضروری می باشد.


هیپوکلرید سدیم/ کلسیم

با توجه به اینکه آب‌های تصفیه نشده دارای مقداری آلودگی میکروبی می باشند و این آلاینده ها توسط سیستم های پیش تصفیه حذف نمی گردند لذا لازم است که آب قبل از ورود به دستگاه RO ضد عفونی شود. در سیستم های RO کم هزینه ترین روش ضد عفونی استفاده از کلر آزاد می باشد. در صورتی که بار آلودگی به سطح فیلتر شنی برسد در آنجا به شدت تکثیر می شود و زمانی که این آلودگی به روی فیلتر RO برسد غشا را به عنوان منبع غذائی مصرف کرده و باعث نابودی آن می شود. گرفتگی میکروبی یکی از شایع ترین گرفتگی های غشاهای پلی آمید می باشد.


سیستم تزریق SMBS

SMBS یک ماده خنثی کننده است که برای کاهش پتانسیل شیمیائی استفاده می شود. مواد اکسید کننده معمولا وقتی وارد غشای RO شوند با آن واکنش داده و در نتیجه باعث از بین رفتن آن می شوند. موادی مانند کلر و ازن که اکسید کننده های قوی هستند در صورت استفاده در آب ورودی باید قبل از رسیدن به غشا RO حذف شوند. این حذف تنها با کمک محلول SMBS امکان پذیر است و به همین خاطر زمانی که برای ضدعفونی آب ورودی از یکی از روش های اکسیداسیون و یا کلر استفاده شود در مراحل بعدی واحد تزریق SMBS نیز به سیستم اضافه می گردد.


سیستم تزریق اسید 

آب ورودی به RO بهتر است که درای pH خنثی و یا مقداری اسیدی باشد. این کار باعث افزایش حلالیت یون ها شده و در نتیجه میزان گرفتگی غشا را کاهش می دهد. در ابتدای خط معمولا یک واحد تزریق اسید کلریدریک و یا سولفوریک به این منظور تعبیه می گردد تا میزان pH را در محدوده مناسب نگه دارد.


برای ورود به سایت اصلی ما , آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید:


www.kimiabkavir.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.