خدمات آب، فاضلاب و مواد شیمیایی

شرکت کیمیاب کویر (کمپین مبارزه با بحران بی آبی قطره زلال)

خدمات آب، فاضلاب و مواد شیمیایی

شرکت کیمیاب کویر (کمپین مبارزه با بحران بی آبی قطره زلال)

میکرو فیلتراسیون

میکرو فیلتراسیون

فیلترهای کارتریج معمولا مستقیماَ برای پیش تصفیه RO قبل از واحد اصلی استفاده می شوند. این فیلترها برای جلوگیری ازورود رزین‌ها و مدیاهایی که از سطح فیلترهای پیش تصفیه جدا شده اند به داخل RO می باشند. 


این ذرات می‌توانند به شفت و پروانه پمپ ها آسیب برسانند، همچنین ممکن است با رسیدن به سطح غشاRO آن را بلاک کرده و مانع عبور جریان شوند. کارتریج فیلترها همچنین برای حذف ذرات ریزی که ممکن است تا لایه های زیرین RO نیز نفوذ کنند استفاده می شود. این فیلترها برای کاهش کدورت و حذف SDI و ذرات معلق مناسب نمی باشند. اندازه حفرات کارتریج فیلترها 5 میکرون می باشد که این اندازه بسیار بزرگتر از مقداری است که برای حذف کدورت و SDI لازم است.


معمولا کارتریج های 1 تا 3 میکرون برای حذف ذرات کلوئیدی سیلیس و سیلیس های فلزی موجود در آب استفاده می شوند ولی آنها بسیار سریع گرفته می شوند بنابراین لازم است که به سرعت تعویض گردند. این خود سبب افزایش هزینه بهره بردادی برای سیستم می شود به علت قیمت محصوص و هزینه های تعویض آن. بعلاوه کارتریج فیلترها در طول های 10 اینچی ساخته می شوند و می توانند تا 4 تا 10 اینچ یا به قولی 40 اینچ طول داشته باشند.


برای RO معمولا از کارتریج های دارای قطر 5/2 اینچ استفاده می شوند. تعداد کارتریج ها بر اساس مقدار جریان تعیین می شود. مشخصات طراحی برای هر 10 اینچ با قطر 5/2 اینچ حدود gpm5 ( 2/1 متر مکعب در ساعت)را اعلام می کند. برای مثال زمانی که مقدار جریان ورودی gpm 200 باشد تعداد کارتریج ها باید 10 عدد 40 اینچ باشد. کارتریج فیلترها معمولا در داخل محفظه های استیل قرار می گیرند. بزرگترین محفظه های استیل استاندارد دارای 21 عدد فیلتر 40 اینچ می باشد. این هوزینگ می تواند دبی تاgpm 420 را از خود عبور دهد.


برای ورود به سایت اصلی ما , آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید:


www.kimiabkavir.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.